Uniunea Europeană renunță la planurile de înăsprire a standardelor privind poluarea din cauza autoturismelor. Însă, noul standard Euro 7, aprobat luni seară, va reduce pragurile de emisii pentru vehiculele grele de marfă și va introduce pentru prima dată în Europa limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și a pneurilor.
Parlamentul și statele membre mai trebuie să aprobe în mod oficial acordul înainte ca acesta să poată intra în vigoare. Noile reguli se vor aplica abia 30 de luni mai târziu pentru autoturisme și camionete și patru ani după intrarea în vigoare pentru autobuze și camioane.
De asemenea, acesta stabilește cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor din mașinile electrice și hibride. Acestea vor trebui să își păstreze cel puțin 72% din capacitate după opt ani sau 160 000 km.
Vânzările de mașini noi pe benzină și diesel vor trebui să înceteze din anul 2035, în favoarea vehiculelor 100% electrice a decis Uniunea Europeană.
”Am ajuns la o soluție echilibrată pentru noul standard de emisii Euro 7, care va îmbunătăți calitatea aerului pentru cetățenii noștri, evitând în același timp să impună o povară suplimentară asupra industriei”, a declarat eurodeputatul Jens Gieseke, negociator pentru grupul de dreapta al PPE.
Această eliminare planificată a motoarelor cu combustie va contribui la reducerea gazelor poluante și a emisiilor de CO2 provenite de la autoturismele particulare, în condițiile în care UE și-a stabilit obiectivul de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2050, relatează hotnews.ro.
Foto: Pexels.com